lørdag 22. november 2008

Om å lete etter donald plaster...

JO, jeg vet. Det er barnslig, men jeg kan gjerne si det høyt: Jeg vil ha Donald plaster.

Problemet: Det finnes ikke donald plaster lenger. Det finnes Batman, Disney-prinsesse, Nemo, Justice league, scooby doo, ja til å med powerpuff girls!!! Men donald plaster?


Først så prøvde jeg meg på e-bay.com, søkord "donald bandaid" jeg fant Mikke Mus, men det var det. Da ble det ebay.de, men "donald pflaster" gir ikke noen resultater.

Google gir heller ikke noe særlig resultater. Mange poster med folk som påstår å bruke donald plaster (som samler seg på et eller annet grunn på vgblogg...) , noen rare nyheter angående plaster, og gamle fotballnyheter (med plaster).

Jeg sendte en mail til 3M, leverandøren av nexcare (som produserer alle disse ikke-donald-barneplaster) i norge:

Hey 3M!
Jeg har lett lenge, og begynner nesten å tro at det ikke finnes lenger: Jeg vil gjerne kjøpe donald-plaster.
Jeg ser mange forskjellige barneplaster i butikkene, men selv om dere produserer til å med powerpuff-girls plaster, så finnes det ikke donald plaster lenger. Er Donald så lite populær i ungdommen i dag?

Med gledelig forventning
Paul (22)
Og fikk kjapp nok dette svaret:

Hei!
Vi har ikke lisens på Disney i Norge og kan derfor ikke produsere og selge
Donald plaster i Norge.
Jeg kjenner ikke til at vi produserer Donald plaster i noen andre land
heller, og kan dessverre ikke hjelpe deg.
Sender du meg din adresse, kan jeg sende deg en prøve på vårt Justice
League plaster : )

Mvh
***** *******
Selv om jeg synes at det er søt at 3M vil bestikke meg med Justice league plaster
(en stor plus for kundeservicen), så måtte jeg
likevel avslå. Det er bare ikke det samme som Donald plaster.

Men, fortsatt på jakt etter de dyrbare plasterene, måtte jeg vel prøve å kontakte de,
som har disney sin dyrbare plasterlisens! En grundig etterforskning på apotek hjalp
meg å finne ut at hansaplast er den, som leverer alle de disney produktene
i apotekene våre, og websiden www.Hansaplast.de har i hvert fall en "Mikke og sine Venner" plaster boks,
som har en donald plaster på pakken, så det er fortsatt håp
.
Jeg sendte følgende mail til Hansaplast:

Hei,

Jeg er på jakt etter donald plaster. Jeg har lett etter de lenge,
og ser at dere har andre disney-barneplaster i sortimentet.
Har dere noen donald plaster i produksjon?

med gledelig forventning
Paul (22)

Det tok litt tid å få svar denne gangen, og jeg mått skrive til sverige for å få svar
fra norge, men til slutt så fikk jeg følgende svar:

Hei Paul

Hansaplast Disney plastrene kan du få kjøpt i Apotek 1, Vitusapotek og Ditt Apotek.
Utvalget kan variere noe fra apotek til apotek.

Vi har ikke et eget Donald plaster, men Donald er representert i Mikke Mus plasteret.

Vennligst ta kontakt hvis det skulle være noe.
Ha en fortsatt god dag.

mvh **************
Jeg synes selvfølgelig ikke at dette holder... Mikke plaster med donald bild er IKKE donald plaster.
Jeg, fortvilt at noe så viktig som donaldplaster kunne forsvinne fra markede, uten
at noen får det med seg (noen kaller til å med alle barneplaster for Donaldplaster,
så det er vel glemt nå hva navnet 'donaldplaster' egentlig står for), skrev en siste
mail for å få i hvert fall informasjonen, om det kunne tenkes å produsere Donaldplaster
i framtiden:

Hei ********,
det var synd at dere ikke har rene donald-plaster lenger.
Finnes det noen planer om å ta opp produksjonen på de?
Eller er Donald ikke populær nok lenger?

hilsen
Paul (22)

Denne gangen kom svaret med en gang og kjapp, som om de ville forhindre
enhver spekulasjon om Donaldplaster med en gang:

Hei Paul

Det er ikke kjent, men personlig så tror jeg at det er tvilsomt om Donald kommer i egne plaster - det har jo kommet mange figurer som nok er mer populære ja:).

Beklager at vi ikke kunne være til så stor hjelp.
Ha en fortsatt god dag.

mvh ***********
Så da er det (nesten) offisiell: Donaldplasteret er død, og ingen har fått det med seg. Dette er en trist dag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei tysker! :) Egentlig fant jeg bloggen din under Tordenbloggen, men da rakk jeg ikke å si hei, for da var det så mange blogger å lese. Jeg la deg til i rss-leseren, men du er så stille av deg, så jeg har glemt å komme tilbake.

Men nå er jeg her. Og jeg liker bloggen din. I det hele tatt er jeg veldig glad i fysikere. Skriv litt oftere, da ;)

Selv sverger jeg forresten til mummitroll-plaster.

PCB sa...

Hei Kamikaze,
det var hyggelig å høre.
Ja, jeg hadde visst ingen inspirasjon under eksamen, og har ikke akkurat kommet sterk tilbake siden, men jeg lover det blir mere snart... Kanskje;-)

mummitroll-plaster? Vet ikke om de kan erstatte donad også... Får se om jeg finner noen.