onsdag 19. november 2008

matpakkesnakk...

Sjølve introduserte meg i dag til matpakkevisa, eller (for å være nøyaktig) med følgende vers:

Det er ikke morsomt
å spise sin mat
når den ligger i pakke
og ikke på fat.

Jeg, ukjent med sangen og i det hele tatt versen, hadde bare en tanke:

It isn't as funny
to chew on your food
if it's laying on plates
'til it doesn't taste good.

Jeg kunne nå bare fortelle dere at jeg egentlig mente 'if it's pakaged in tightly, and doesn't taste good.', men det hadde vært juks, og jeg jukser sjeldent. Men hvorfor engelsk? Vel, det er mye enklere å rime 'food' på 'good' enn noe lingnende på tysk. Men etter en halvtime til med forelesning så kom det plutselig til meg:

Ich will nicht mehr fressen
aus Fässern und schneller,
denn ich kann nicht vergessen:
Früher lag's auf dem Teller!

Litt vanskelig å synge, men det var ikke målet. Eller hva det?

Ingen kommentarer: