lørdag 15. november 2008

The all new webcomic runabout

Jeg er glad i å lese webcomics. Og det er en god del jeg har abonnert på rss, så her er det en presentasjon av 5, kanskje ikke helt så kjente, men likevel veldig fine webcomics:

Patches :
Patches er en veldig søt, av og til genial liten serie om hamster (selv om de ikke er sikker at de er hamster selv...). Jeg må si at jeg virkelig elsker noen av stripene, og jeg anbefaler alle å stikke gjennom i hvert fall en gang nå, for å se seg litt rundt.

Gunnerkrigg Court :
Denne serien er merkelig, og det mener jeg rett å slett ikke negativ. Det er en sammenhengende historie om Annie Carver som kommer til en merkelig ny skole, Gunnerkrigg Court, som virker til å være ikke bare en egen by, men en egen land. Det inneholder mye mystikk og merkelige karakterer, og det er egentlig det som gjør det så gøy. Det anbefales å lese hele historien fra begynnelsen av for å få noe ut av det.

EXTRALIFE :
Extralife er en gamingcartoon som tar for seg scener fra spill, fra Spillernes hverdag og fra absurde geeky liv. Jeg synes den er litt for svak til å lese gjennom (gjentagende vitser), men veldig fint for en avveksling av og til. Jeg liker best de, som innholder en eldre og litt grisete Mario.

Sam and Fuzzy :
Sam and Fuzzy er... Velm Sam and Fuzzy. Sam, som kjører taxi i begynnelsen, men roterer i jobber og blir til og med kongen av ninja mafiaen underveis, lever sammen med den lille bjørnen Fuzzy, som liker å spise ting og å gjøre livet vanskelig for Sam. Det anbefales å lese litt av de aktuelle først, men det er absolutt ingen dum idé å begynne i begynnelsen heller. Det er en fortløpende historie, men de enkelte stripene kan være morsomt (så lenge som man kjenner litt til karakterene...)

Dinosaur Comics :
Det beste til slutt. Selv om mye tekst og de samme tegningene virker kjedelig i begynnelsen, det er verdt å lese. Dinosaur Comics er morsomt, geeky, ekstra geeky og avansert med en gang. LES DEN! Jeg lover minst en genial idé per comic!

En newcomer har jeg selvfølgelig også: Sig og kris på eventyr (working titel) Jeg kan ikke vente til kristin får en tegnebrett (jeg har en liggende her!)

Ingen kommentarer: