lørdag 20. desember 2008

Dette kommer veldig sent...

... men jeg må bli kvitt en liten mening.

Det er nå relativt lenge siden at diskusjonen om Prostitusjon var i media (og i Bloggene), og jeg er litt treig til å reagere.

Når jeg leser kommentarfeltet til Virrvar og den Avisdikussjonen så virker det om det skal være en kamp mellom hankjønn og hunkjønn.
Hvorfor er det, kjære menn?
Hvorfor tror dere at denne diskusjonen skal være en personlig angrep på deg, som Mann, og at du må forsvare deg mot det du kaller for "feminist"-kvinner?
Det er bare tull.

Jeg ser på meg som en mann, og jeg er imot prostitusjon. Jeg er for at alle de kvinnene som er tvunget til å selge sin kropp skal få hjelp til å komme seg ut av prostitusjonen. Og hvis forbudet hjelper med å få til dette, så er jeg for forbudet!

Virrvar skriver "Gutta trenger en talsperson som gir en motvekt, men Mads Larsen holder ikke mål.", men jeg skal ikke ha en talesperson som snakker på vegner av alle gutter.
Jeg har en egen Mening og ser ikke at den skal være kjønnsbasert. Jeg emansiperer meg fra tvanget til å mene det samme som en viss Mads Larsen.
Å henge seg på en sånn talesperson hjelper mennene til å virke som en homogen masse med en mening, og jeg skal ikke la meg diskriminere på denne måten. Jeg er meg selv, og jeg bryr meg ikke om hva de såkallte "menn" mener. Jeg skal gjerne høre på hva du mener.


Så det var det. Det hadde vært fint å bli positiv overrasket av en eller annen mann i en sånn diskusjon en eller annen gang.

Ingen kommentarer: