mandag 17. mars 2008

Atombombedrømmer

I det siste pleier jeg å drømme av atombomber, eller (for å være nøyaktig), av deres eksplosjoner. Og, selv om jeg ikke er klar over de Freudsche interpretasjonene av dette, så er jeg ganske klar over at det må være ganske traumatiske ting jeg kommer over...
Det er den ene drømmen, som gjentar seg selv av og til:

Det begynner i en bar, med 5 eller 6 mennesker i en bar, som prøver å nå et eller annet veddemål.
De kaster baller i en kasse, og jeg står og se på. Etter hvert, så må jeg på do, og kommer forby et vindu (man kan se masse skyskrapere). Etter å ha kommet fra doen, se jeg ut av vinduet, bare for å se en Atombombeeksplosjon (med sån fancy effekter som i den siste Terminator filmen...)

Den andre drømmen jeg hadde i det siste spilte i Japan i andre verdenskrig.
Jeg huske ikke så mye av drømmen, bare at den gikk over i en dokumentasjon om forskellige bombetyper (med visning av størrelsesforskjellen av eksplosjonene). Til slutt så skal vi se på en Atombombe og det som jeg var mest irritert over i drømmen (ved siden av at jeg dør) er at forklaringene vi får ikke er vitenskapelig korrekte.

Er jeg for nerd?

Ingen kommentarer: