tirsdag 29. juli 2008

Why so Serious?

Etter å ha sett verdens beste film (selv om det kommer til å gi seg i tid...) Jokerfilmen kan jeg egentlig bare være enig med Iversen: Terningkasten må være nærmere syv en noe annet.
Og det er virkelig Jokerens Film, men det er altså en småting som irriterte meg utover filmen:
Jeg liker ikke Aaron Eckhart som Harvey Dent. Han er overbevisende nok som Twoface, men han virker ikke sympatisk og uskyldig nok i begynnelsen til å være Dent. Det kan godt har å gjøre med at jeg har sett ham i Thank you for Smoking som den karismatiske, men helt gjennom usympatiske Nick Naylor, og jeg er klar over det. Men jeg var distrahert av det over hele første halvparten av Filmen.

Bortsett fra dette er filmen virkelig det beste som jeg har sett på lenge. Ikke en gang Batmans stemme kan jeg irritere meg over ;-)

p.s.: Jeg vet, det er eldgamle nyheter, men det finnes en morsomt webside til Filmen... Check it out

3 kommentarer:

Anonym sa...

Enig, det tar litt tid før man klarer å godta Eckhart som en hvit ridder. Jeg må vel innrømme at jeg godt kunne tenkt meg en annen i akkurat den rollen, men på den annen side syns jeg Eckhart gjør en fabelaktig innsats når han først skal gjøre den.

PCB sa...

Han gjør det, og som sagt: Han gjør en glimrende innsats som Twoface, men helt siden han blir twoface, hadde jeg følelsen at han skulle vise seg til å være ond og har en dobbelt agenda, selv om jeg visste at det ikke skulle skje. Og da må noe være galt...

Hvordan kan jeg forresten lage en Returping til din side???

Anonym sa...

Enig igjen. Returping... Ehm, litt usikker der. Jeg fjernet vel den hendige trackbacklinken i sin tid. Da er vel eneste alternativ å lage en returpingkommentar, tenker jeg, siden Blogger ikke ordndet det automatisk.