lørdag 15. desember 2007

Kor og aldersfølelser

Jeg så på det gamle skolekoret mitt i går, og følte meg fryktelig gammel med en gang. Ikke at jeg syntes, alle disse sangere var så unge, men jeg kjente ikke en gang halvparten av dem som sang. Alt forandrer seg vel.
Andre ting forandrer seg ikke i det hele tatt, for eksempel Herr Deller, Korlederen, som ikke kunne teksten (som alltid), enelsk (ditto) eller slappe av (en veldig stor ditto), eller koret som var så høy som vanlig i alle øvelser.
Jeg skulle jo egentlig bare hilse i øvelsen og komme på konsertet, men etter at jeg sto der i øvelsen ('du skal vel ikke synge med i tenoren eller???') ble jeg engasjert som teknisk hjelper. Det var jo litt gøy, det óg.

Men konsertet var som alltid: Bra, litt for nær skolen og vennlig.

Ingen kommentarer: