søndag 15. mars 2009

Ett hundre, huzza!

Om jeg kunne velge et husdyr uten å ta hensikt til noe som helst, så hadde jeg ønsket meg en blåhval. Eventuellt en jerv eller en bjørn. Men det er altså litt upraktisk av flere grunner. For det første svømmer blåhval en del kilometer hver dag, og med et såpass stort tank er det veldig vanskelig å faktisk se den, selv om den er fanget. En annen grunn er, at jeg ikke er særlig interessert i å bli spist på av en jerv nå jeg sovne på sofaen.

Det som jeg fikk til, var petter. Petter er en liten maller (eller algeeter) som fikk lov til å bo hos oss i går. Han ser omtrent sånn ut, og han er veldig liten. Og han er oppkallt etter lille petter edderkopp. Og en gang skal han blir inntil 15 cm lang.

Om du har noen alger du vil donere til ham, så pakk dem i kommentarfeltet og send dem til meg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Aaw! Så søt han er!
Jeg skal finne en fin venn til han jeg.